Projekty na naší škole
Šablony OP JAK
Termín realizace:
od neděle 1. ledna 2023
do úterý 31. prosince 2024
Škola, kde to hraje
Základní škola Kolín III., Lipanská 420 realizuje v letech 2023/24 v rámci projektu “Šablony OP JAK ” tyto aktivity:
Personální podpora:
1.II/1 Školní asistent ZŠ
Cílem této aktivity je poskytnout personální podporu – školního asistenta základním školám. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména žákům ohroženým školním neúspěchem.
1.II/3 Školní psycholog ZŠ
Cílem této aktivity je poskytnout personální podporu – školního psychologa základním školám s počtem žáků 180 a vyšším, které začleňují do kolektivu minimálně tři žáky s potřebou podpůrných opatření prvního stupně podpory.
Školní psycholog zkoumá klima ve třídách, chování žáků, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro žáky, pedagogy a rodiče ve škole nebo mimo školu.
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání ZŠ
1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání ZŠ (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání) pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání
Národní plán obnovy
Doučování žáků škol - Národní plán obnovy
Pomáháme dětem
Termín realizace:
od sobota 1. ledna 2022
do sobota 31. prosince 2022
Základní škola Kolín III., Lipanská 420 realizuje v roce 2022 v rámci projektu “Šablony III” tyto aktivity:
1. Personální podpora
3.II/1 Školní asistent
Tato šablona umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména žákům ohroženým školním neúspěchem. Školní asistent poskytuje základní nepedagogickou podporu přímo v rodině při spolupráci s rodiči. Školní asistent zprostředkovává komunikaci s komunitou, rodinou a školu spočívající např. v aktivitách vedoucích k zajištění pravidelné školní docházky žáků, porozumění rodinnému prostředí žáků a zajištění přenosu informací mezi školou a rodinou. Školní asistent také pomáhá v překonávání bariér mezi školou a rodinou, které mohou vyplývat z odlišných životních podmínek žáka nebo odlišného kulturního prostředí. Školní asistent dále poskytuje podporu učiteli při administrativní a organizační činnosti učitele ve vyučování i mimo vyučování: podle potřeb učitele školní asistent zajišťuje i podpůrné administrativní a organizační činnosti.
3.II/3 - Školní psycholog
Školní psycholog zkoumá klima ve třídách, chování žáků, vytváří diagnostiku a poskytuje konzultace pro žáky, pedagogy a rodiče ve škole nebo mimo školu. Školní psycholog spolupracuje také se zdravotnickými i jinými organizacemi mimoškolní zařízení.
2. Extrakurikulární a rozvojové aktivity ZŠ
3.II/10 Klub pro žáky ZŠ
Cílem aktivity je realizace klubu pro žáky základní školy. Aktivita má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků.
3.II/11 Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Jednotka může být také využita pro žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů daných Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání např. v hlavních předmětech český jazyk, matematika a cizí jazyk.
3.II/12 Projektový den ve výuce
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji kompetencí (znalostí, dovedností, postojů) žáků spadající do témat: polytechnické vzdělávání a/nebo environmentální vzdělávání a/nebo podpora podnikavosti, kreativity a logického myšlení a/nebo kariérového poradenství. Projektová výuka bude probíhat v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí žáků.
Budoucnost našich dětí
Termín realizace:od neděle 1. září 2019
do středa 30. června 2021
Podrobnosti o projektu:Detailní informace Projekt je zaměřen na osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání žáků a spolupráci s rodiči žáků. Šablony aktivit praktikované na Základní škola Kolín III., Lipanská 420 jsou následující:
- Personální podpora - školní psycholog a školní kariérový poradce.
- Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ - školení pedagogických pracovníků v různých gramotnostech a inkluzi.
- Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ - projektový den ve škole nebo mimo školu, zapojení ICT do výuky, školní klub a doučování žáků.
Za vzdělanějšího učitele
Termín realizace:od pátek 1. září 2017
do sobota 31. srpna 2019
Podrobnosti o projektu:Detailní informace Projekt je zaměřen na osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání žáků a spolupráci s rodiči žáků. Šablony aktivit praktikované na Základní škola Kolín III., Lipanská 420 jsou následující:
- Personální podpora
- Osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů ZŠ
- Extrakurikulární rozvojové aktivity ZŠ
Ekoškola
Termín realizace:
od neděle 1. září 2019
Pokud dokážete ovlivnit svoji školu, dokážete ovlivnit i svět kolem sebe
Od roku 2005 realizuje TEREZA, vzdělávací centrum, z. ú. v České republice mezinárodní vzdělávací program Ekoškola (Eco-Schools). Žáci ve spolupráci s učiteli, provozními zaměstnanci školy a místní veřejností proměňují a ekologizují svoji školu a zlepšují životní prostředí ve svém okolí. Učí se vnímat své okolí a být iniciátory pozitivních změn.
Recyklohraní
Termín realizace:
od neděle 1. září 2019
Školní Recyklační program Recyklohraní vznikl v září roku 2008 se záměrem podpořit environmentální výchovu na základních a středních školách v České republice. Cílem projektu je prohloubit znalost žáků a studentů v oblasti třídění a recyklace odpadů a umožnit jim osobní zkušenost se zpětným odběrem baterií a použitých drobných elektrozařízení. Nad projektem převzalo záštitu MŠMT České republiky a je spolufinancován zakládajícími společnostmi, které se v České republice specializují na zpětný odběr a recyklaci.
Školní mléko
V rámci programu Podpory spotřeby školního mléka subvencovaného z finančních zdrojů. České republiky a Evropské unie si mohou žáci naší školy zakoupit školní mléko. Dodavatelem naší školy je Mlékárna Hlinsko,s.r.o.
Minisčítání 2015
Termín realizace:od úterý 20. října 2015
do pátek 13. listopadu 2015
Podrobnosti o projektu:Stránky projektu Minisčítání 2015 organizuje Český statistický úřad. Pro žáky 4. - 9.ročníků ZŠ.
Cíl projektu
Minisčítání je jednou z aktivit ČSÚ, jejichž cílem je zvyšování statistické gramotnosti. Zábavně naučná forma má pomoci dětem a mládeži zlepšit vnímání statistiky jako nástroje, který umí pojmout a popsat každodenní život. Účast na Minisčítání je ze strany škol dobrovolná.
Ochrana údajů
Veškerá data získaná při Minisčítání 2015 jsou určena pouze pro účely vzdělávání a propagace. Získané údaje podléhají standardní ochraně dat, platné pro všechna statistická šetření ČSÚ. Standardem je také přísné zachování anonymity dat
Heslo školy
můžete získat u paní učitelky L. Dudkové
Jazykem za poznáním
Termín realizace:od čtvrtek 1. října 2015
do středa 30. prosince 2015
Podrobnosti o projektu:Stránky projektu Vážení rodiče,
naší škole se podařilo získat finanční dotaci v rámci EU OP VK výzvy 57 pro rozvoj individuálních komunikačních dovedností žáků v anglickém a německém jazyce ve vyučování cizích jazyků formou blended learningu. Kurz jazyků je veden zajímavou a zábavnou formou a Vaše děti se tak mohou více zdokonalit v anglickém/německém jazyce.
Žáci získají:
- zdarma tříměsíční velmi kvalitní blended learningový kurz v AJ/NJ pro žáky v různých jazykových úrovních
- Kurz bude probíhat od října do prosince s možností prodloužení do konce školního roku
- žáci budou angličtinu/němčinu studovat pod vedením svých učitelů cizích jazyků
Důležité informace pro rodiče:
Žáci budou část hodiny anglického/německého jazyka pracovat na počítači (nebo svých domácích zařízeních, jejichž používání jim bude v hodinách cizího jazyka povoleno). Formou rozřazovacího testu bude žákům přidělen kurz, který jim bude vyhovovat. Žáci musí celý kurz absolvovat do třech měsíců, proto jim budou v jejich kurzech zadávány domácí úkoly. Do svého kurzu se budou přihlašovat na základě přihlašovacího jména a hesla, které všichni obdrží na svých školních mailových adresách a poté se mohou již přihlásit kdekoliv – ve škole, doma, na telefonu, na tabletu….
Rádi bychom Vás požádali o vzájemnou spolupráci a podporu našich vyučujících cizího jazyka, kterou budou při práci s žáky potřebovat. Jedná se především o vzájemnou kontrolu, zda Vaše děti plní doma zadané domácí úkoly.
Všechny další informace Vám v případě zájmu zodpovíme.
Děkujeme za spolupráci
Mgr. Renata Němečková
Bezpečně pro děti - TPCA
Termín realizace:
od úterý 1. září 2015
Ve středu 7. 10. 2015 proběhlo v I. ZŠ Bezručova slavnostní předání bezpečnostních kamer. Pořízení kamer bylo podpořeno z grantového programu TPCA pro Kolínsko 2015.
Předání kamer se zúčastnili zástupci města Kolín spolu se starostou Vítem Rakušanem, místostarostou Michaelem Kašparem, prezidentem TPCA Kenta Koide i řediteli základních a mateřských škol. Starosta Vít Rakušan u této příležitosti zmínil potřebu bezpečí pro děti a nutnost kontroly osob, které do objektu škol a školek vstupují. Vyjádřil také naději, že automobilka TPCA opět podpoří projekty týkající se bezpečnosti dětí. Potřebu bezpečnosti potvrdil i prezident Kenta Koide. V prostorách suterénu školy připravila ZŠ Bezručova výstavu dětských prací na téma bezpečnost a kamerový systém. Odpoledne spojené s předáním kamer zpříjemnilo kulturní vystoupení žáků kolínských základních škol.
Kamery byly instalovány do všech kolínských základních a mateřských škol. Město Kolín na jejich pořízení obdrželo dotaci ve výši 300.000 Kč, přičemž celková investice činila necelých 357 000 Kč.
Bezpečnostní kamery jsou nainstalovány u vchodů do jednotlivých školských zařízení a budou tak sloužit k větší bezpečnosti dětí v kolínských školách a školkách.
eTwinning
Naše škola je aktivně zapojena do programu eTwinning.
Aktivita eTwinning je zaměřena na podporu spolupráce žáků i učitelů mateřských, základních a středních škol v rámci Evropské unie. eTwinning lze charakterizovat jako projekt, ve kterém dvě a více škol z různých zemí realizují vzdělávací aktivitu na dálku – prostřednictvím informačních a komunikačních technologií.
Shrnutí projektu - červen 2016
Moduly v ICT
Naše škola se zapojila do spolupráce s Odbornou střední školou podnikatelskou v Kolíně s r.o. V rámci projektu MODULY – CESTA K RACIONÁLNĚŠÍ VÝUCE
- Žáci tamní školy připraví pro žáky naší základní školy soutěž v grafickém programu Malování
- Pro žáky 8. ročníků připravují žáci OSŠPo na konci školního roku 2013/14 jeden den výuky odborných předmětů vyučovaným na jejich střední škole.
- Nabízíme dětem možnost zapojit se do „Krátkodobých kurzů pro žáky ZŠ.“ Odborné kurzy se budou konat v měsíci dubnu v prostorách Odborné střední školy podnikatelské v Kolíně. V každém kurzu proběhnou čtyři setkání po dvou vyučovacích hodinách.
Více informací na stránce projektu Moduly v ict.
Kompenzační pomůcky pro zdravotně pro žáky se zdravotním postižením
Kompenzační pomůcky mají žáku usnadnit přístup ke vzdělávání, vyrovnají jeho znevýhodnění dané konkrétním zdravotním postižením a podpoří
úspěšnost jeho vzdělávání.
Tento rozvojový program je určen na období roku 2015.
Informace o učební pomůcce
eTwinning
Naše škola je aktivně zapojena do programu eTwinning.
Ovoce do škol
Naše škola se účastní evropského projektu Ovoce do škol s finanční podporou Evropské unie. Již třetím rokem dostávají žáci žáci 1. stupně 1x týdně bedýnku s ovocem nebo
zeleninou zdarma do každé třídy. Od 1. 9. 2017 dostávají ovoce i žáci 2. stupně.
Rozvojový program MŠMT
Termín realizace:
od sobota 1. ledna 2011
Od roku 2011 je naše škola zapojena do Rozvojového programu MŠMT: „ Financování asistentů pedagoga pro děti, žáky a studenty se zdravotním postižením a pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním“
Tyto finanční prostředky jsou vázány na funkci asistenta pedagoga pro děti, žáky a studenty se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním zřízenou podle § 16 odst. 10 zákona č. 561/2004 Sb.
Odpad z nebe nespad
Cílem projektu "Odpad z nebe nespad" je probudit větší zájem žáků o problematiku
odpadů (co jsou to odpady, kde se tu vzaly, proč představují problém apod.) a na
praktických příkladech ukázat, jak a čím lze přispět ke zmenšení jejich množství.
Cílem projektu „Odpad z nebe nespad" je snaha naučit žáky naší školy třídit odpad,
používat nádoby na tříděný odpad a umět rozlišit druhotné suroviny. Důležité je,
aby se žáci o odpadech jenom neučili, ale aby své poznatky přenesli do praxe a skutečnými
činnostmi přispěli k jejich minimalizaci ve škole a jejím okolí a tento přístup
si přinesli i do osobního života. Projekt byl původně připraven pro žáky druhého
stupně, ale v současné době se aktivně zapojují žáci již od první třídy.
V rámci projektu je zrealizováno:
- zavedení nádob na tříděný odpad a separace odpadu ve školní budově (žáci třídí papír,
plasty, bio odpad, hliník a použité baterie)
- zřízení kompostéru a kompostování na školní zahradě
- nejméně dvakrát ročně škola pořádá sběr použitého papíru Na projektu škola spolupracuje
s občanským sdružením EKODOMOV, projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska
a Norska v rámci finančního mechanismu EHP a Norského finančního mechanismu prostřednictvím
Nadace rozvoje občanské společnosti.
Primární prevence O.s.
Dlouhodobá primární prevence v rámci projektu OPVK Program primární prevence O.s.
Prostor se zaměřuje na specifickou formu prevence sociálně nežádoucích jevů s cílem
předat cílové skupině takové znalosti, dovednosti a postoje podporující zdravý životní
styl, které dokáže uplatnit ve svém chování nejen v době realizace programu, ale
i v budoucnosti. Cílovou skupinou programu jsou žáci v kontextu třídního kolektivu
na 2. stupni ZŠ a SŠ, jejich třídní učitelé, metodici prevence a rodiče na okresech
Kolín a Kutná Hora.
Program primární prevence o.s. Prostor se ve svých aktivitách zaměřuje na problematiku
užívání návykových látek (legální i nelegální návykové látky, jejich účinky a rizika).
Dále na problematiku dalších sociálně nežádoucích jevů jako je gambling, rasismus,
xenofobie, šikana , týrání a zneužívání dětí aj. a na podporu osobnostního rozvoje
(posilování sebejistoty, zvládání konfliktních situací, práce s emocemi, efektivní
komunikace, schopnost čelit sociálnímu tlaku).
Gepard - testování informační gramotnosti
Gepard (Evaluace informační gramotnosti CZ. 1. 07/1. 1. 00/14. 0225) je projekt
zaměřený výrazně do oblasti práce s informacemi, tj. na "informační gramotnost"
jako takovou, vztahuje se již k žákům na základní škole a uplatňuje se pak po celý
život. Technické použití ICT jako nástroje je do jisté míry méně důležité než jeho
smysl: práce s informacemi, jejich získání, zpracování a předání dalším osobám.
Co přináší projekt nového?
- obsahové zaměření
- ověřovací testování, možnost sledovat posun
- adaptivní testování CAT - až 2000 úloh
- pokročilý statistický aparát (IRT/MDT)
- dobře srozumitelné výsledky (kategorie)
- přímá vazba na dovednosti testované PISA aj.
1. testování v projektu GEPARD
2. testování v projektu GEPARD
Projekt "Prevence kriminality"
Každoročně dle zpracovaného projektu získáváme finance od města na volnočasové aktivity dětí (hlavně činnost školního klubu).
Chci zůstat ve škole
Vážení rodiče,
ve školním roce 2013/2014 bude na naší škole, v rámci projektu financovaného z EU s názvem „Chci zůstat ve škole“, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/02.0028 a zaštiťovaného Občanským sdružením Prostor, působit školní psycholog a školní speciální pedagog. Cílem jejich práce je celkové zlepšení atmosféry ve škole a zkvalitnění péče o všechny žáky, zejména pak o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Školní psycholog i školní speciální pedagog budou k dispozici dětem, rodičům i pedagogům školy.
Školní psycholog a školní speciální pedagog Vám a Vašim dětem může pomoci zejména v případě:
- výukových obtíží dítěte
- výchovných obtíží a výchovného vedení dítěte
- náročné rodinné situace
- psychosomatických obtíží dítěte
- specifických osobnostních charakteristik dítěte (děti úzkostné, děti s nízkým sebevědomím, děti se sníženou schopností seberegulace)
Od září 2013 budete moci Vy a Vaše děti navštívit webové stránky s podrobnějšími informacemi o činnosti školního poradenského pracoviště a s přímými kontakty na školního speciálního pedagoga a školního psychologa.
Comenius Partnerships
vouletý projekt mezinárodní spolupráce v rámci programu Comenius. Náplní projektu
je vzájemná spolupráce s partnerskými školami z Turecka a Velké Británie. Pracovní
proces projektu:
- Vzájemné návštěvy
- Dokumentace pracovních výsledků
- Vytvoření vlastních webových stránek
- Setkání s odborníky především z oblasti hudby, baletu a výtvarných aktivit
- Festival evropské hudby
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací
(sdělení ) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské
komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejich obsahem.
PRUT - Podpora využití ICT ve výuce průžezových témat na základních školách
Termín realizace:
od čtvrtek 1. září 2011
Od školního roku 2011/2012 jsme zapojeni do projektu PRUT - CZ.1.07/1.1.00/14.0147
Podpora využití ICT ve výuce průřezových témat na základních školách. Předmětem
projektu je podpora využití informačních technologií při rozvoji výuky průřezových
témat (PT) na druhých stupních základních škol ve vybraných krajích.
Peníze do škol - EU peníze školám
Výsledkem EU peníze školám je v rámci OP VK zavedení nové oblasti podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách (ZŠ), jejímž smyslem je podpořit rozvoj oblastí, které se dlouhodobě ukazují jako problematické.
Název projektu: Učení je zábava.
V rámci toho projektu čerpáme dotace na oblasti:
- individualizace výuky
- inovace výuky
- DVPP
- technické vybavení školy
Super Nature
Grantový projekt Rozšíření výuky anglického jazyka na základních školách Středočeského
kraje programem Super-Nature. Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem
a státním rozpočtem České republiky. Účast v projektu je bezplatná. Projekt je zaměřen
na zavedení výuky AJ od 1. ročníku ve 13 ZŠ ve Středočeském kraji pomocí výukového
programu Super-Nature (SN), který zohledňuje veškeré vzdělávací potřeby žáků mladšího
školního věku a podporuje rovné příležitosti ve vzdělávání s důrazem na environmentální
a multikulturní výchovu. Cílovým výstupem projektu je podpora kurikulární reformy,
zvýšení kvality a efektivity výuky anglického jazyka již od 1. ročníku ZŠ a podpora
udržitelnosti projektu i po jeho skončení.
Mladý Demosthenes
Termín realizace:
od středa 1. září 2010
Investice do rozvoje vzdělávání. Příprava a realizace výukových materiálů pro podporu
komunikační výchovy RVP ZV ve výuce českého jazyka a literatury na základních školách
a víceletých gymnáziích reg. č.: CZ.1.07/1.1.00/08.0018 Tento projekt je spolufinancován
Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Celostátní soutěž
v umění komunikace. Projekt je zaměřen na zdokonalení výuky umění veřejného projevu,
prohloubení a porovnání komunikačních dovedností cílové skupiny.
Cílem je:
- porovnat komunikační dovednosti žáků II. stupně ZŠ a víceletých gymnázií
- prohloubit jejich dosavadní poznatky
- zdůraznit význam komunikace jako takové
- podpořit komunikační aktivity na ZŠ (školní rozhlas, televize, recitační a divadelní
kroužky, apod.)
- zdůraznit význam kultury mluveného projevu
- umožnit náhled žáků do oblasti moderátorské profese
- seznámit učitele ČJ s novými trendy umění verbální komunikace a hravou formou uplatnit
tyto poznatky ve výuce Komu je projekt určen Cílovou skupinou jsou žáci II. stupně
ZŠ (6.–9. třída) a víceletých gymnázií po celé ČR, tj. děti ve věku od 12 do 15
let
Ve školním roce 2010/2011 se žákyně naší školy Viktorie Drdová stala vítězkou celorepublikové soutěže.
Zateplení budovy
Ve spolupráci se zřizovatelem se nám podařilo získat evropské peníze na projekt
Zateplení budovy a vybudování vstupní a shromažďovací auly, potažmo s novými šatnami.